YORUM : Bela - Sally Green

   Sen bir cadısın, yarı Ak, yarı Kara. Okuyamıyor, yazamıyorsun ama iyileşiyorsun hızla. Karanlık çökünce kapalı bir yerde kalırsan hasta oluyorsun. Annalise'e çok âşıksın ama Ak Cadılardan nefret ediyorsun. On dört yaşından beri bir kafesin içinde tutsaksın. Kaçmalı ve o korkunç, katil babanı bulmalısın. Bunu başarmalısın, on yedinci yaş gününden önce hem de. Çünkü sen yok edilmesi gereken bir Bela'sın.





Orjinal Adı : Half Bad
Seri Sıralaması : Bela (Half Bad) Üçlemesi #1
Goodreads Puanı : 3.81 (14,452 oylama)
Sayfa Sayısı : 396 sayfa
Yayınevi : Dex 
Etiket Fiyatı : 20 tl 



***

   Ak ve Kara cadıların yüzyıllardır savaş içerisinde olduğu bir toplumda büyüyen biridir Nathan. Ancak onu iki gruba da düşman kılan bir özelliği vardır. Nathan'ın annesi saygıdeğer bir Ak cadıdır , babası ise en acımasız Kara cadılardan biridir. Annesi doğum sırasında ölmüştür ve babası da 16 yıldır oğlunu görmek için herhangi bir harekette bulunmamıştır. 

  Ancak 17 yaşına gelen her cadı gibi Nathan da doğum günü töreni yapmak zorundadır. Törende herhangi bir aile büyüğü Nathan'a kan vermek zorundadır yoksa sonu ölüm olacaktır. 


   Kitap harikaydı! Yani, nasıl anlatayım bilemiyorum. Yıllardır hayalimde böyle bir kurgu vardı diyebilirim. Cadılar , fantastik türler arasında en sevdiğim türdür. Cadılar hakkında filmleri , kitapları takip ederim buna rağmen Bela'yı beklettim çünkü bana genç yetişkin -genelde macera okurları için olan- kitaplardan gibi gelmişti. 


   Kurgu muhteşem ötesi olmasına rağmen yazarın anlatımı için aynısını söyleyemeyeceğim. Sally Green'in ilk kitabıymış zaten , belli de ediyor kalemi kendisini. Geçmiş-gelecek geçişlerinde sıkıntı çektim. Bazen de -kitabın ortalarına doğru- anlatım çok yavan geldi. Yani bu kadar güzel bir kurguya böyle bir üslup hoş olmadı. 

   Kitabın sonu güzeldi. İkinci kitap Half Wild'i okumak istiyorsunuz. Hatta elimin altında olsa duraklamadan başlardım ben. Ne yazık ki daha ülkemizde çıkmadı , İngilizce e-book hali de bende yok :( 

   Kısacası alın okuyun ama yukarıda anlattığım sorundan dolayı 'muhteşem-ötesi' bir kitap değil. 



Puanım : 4/5


2 yorum:

  1. Kesinlikle katılıyorum sana.Konu gerçekten muhteşem fakat anlatım dili nedense hiç tatmin etmemişti beni.Tam aradığımı bulamadım ya :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende de öyle oldu :D Yani 5 yıldızlık bir kurgu bu ama yazar doğru düzgün anlatamamış :(

      Sil

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI