YORUM : Aşkta Yalan Olmaz - Samantha Grace

    Alçak bir adam zor bir pazarlığa girişir...
   Ne pahasına olursa olsun kardeşini korumakta kararlı olan cesur Lisette Lavigne'in New Orleans'tan kaçmaktan başka çaresi yoktur. Fakat İngiltere'ye giden tek bir gemi vardır ve gösterişli Kaptan Daniel Hillary, Lisette'in ailesini yalnız bir koşulla gemiye almayı kabul eder...
   Ama bir leydi her zaman dizginleri ele geçirir...
   Daniel zor bir gemiyi idare etmekle övünür ve bir kadının uzun bir yolculukta dertten başka bir şey olmayacağını bilir. Ama Lisette onu, bir centilmen olmanın bu durumda yapılabilecek en iyi şey olduğuna inandırdığında kendi katı kurallarını yıkmaktan başka bir şey yapamaz...

Orijinal Adı : Miss Lavigne's Little White Lie 
Seri Sıralaması : Beau Monde #3
Goodreads Puanı : 3.62 (224 oylama)
Sayfa Sayısı : 372 sayfa
Yayınevi : Aspendos Yayınları 
Etiket Fiyatı : 20 tl 

***
   Lisette Lavigne , nişanlandığı adamın gerçek yüzünü görür ve ondan kurtulmak için kıtalar arası seyahati göze alır. Kendisini ,kardeşini ve kuzenini okyanustan sağ salim geçirecek bir kaptana ihtiyacı vardır. Merhum babasının yakın arkadaşı Mösyö Baptiste, bu görevi onlar için yerine getirir ve Cecily isimli gemide yer ayırtır. 
   Ne yazık ki Cecily'nin kaptanı Daniel gemisinde bayan yolculara izin vermemektedir. Uzun zaman önce yaşadığı bir olay onun kadınlar hakkında düşüncelerini değiştirmiştir. Kadınlar ; uzun gemi yolculuklarına dayanamayacak kadar hassas yaratılmışlardır ve Daniel hiçbir kadının sorumluluğunu üstlenmek istemez. 
    Lisette , bir yanlış anlaşılma ile Daniel'ı ikna eder ve Cecily üzerinde seyahate başlarlar. İlk andan itibaren birbirlerine karşı bir şeyler hisseden ikili , gemide daha da yakınlaşır. Bu sırada kendilerinin takip eden Lisette'nin eski nişanlısından habersizdirler. 


    Samantha Grace'in okuduğum ilk kitabıydı. Aşkta Yalan Olmaz'ın herhangi bir seriye ait olduğunu bilmiyordum meğerse Beau Monde serisinin üçüncü kitabıymış. Seriye bodoslama daldım. Serinin ilk kitabı olan Alçak Adam'dan başlamanızı öneririm. Çünkü kitaplar, kendinden önceki kitaplara dair bilgiler içeriyor. Ben üçüncü kitaptan başladım ve ilk iki kitaba dair büyük spoilerler yedim. 


Seri sıralaması (soldan sağa)
   Kitabı beğenmedim. Karakterler duygusuzdu , kurgu tahmin edilebilirdi. Lisette'nin babasının ölümü hakkında merak uyandırmaya çalışmış yazar ama başarılı olamamış. Babasının katilini az çok tahmin ediyorsunuz 50 sayfa öncesinden. Yazarın kalemi çok süslü ve abartılıydı. Paragraf kadar uzun cümleler yazmış ancak vermek istediği mesaj 2-3 kelime ile anlatılabilir. 
    Kitap hakkında beğendiğim tek şey Daniel'ın geçmişinde yaşadıkları. O kısımlar akıcıydı ancak kitabın geri kalanı boş. Bilmiyorum , belki de ben tarihi aşk romanı olarak hep Judith McNaught , Julie Garwood gibi isimleri okuduğum için olsa gerek bu kitap bana yavan geldi.
    Çeviride sıkıntı var. İlk 200 sayfa gayet iyiyken 200'den sonra bozuluyor kitabın dili. Yazarın uzun cümleleri çevirmeni zorlamış diye düşünüyorum. Anlatım bozukluğu dolu cümleler vardı. Birkaç imla hatası da vardı ancak onları görmezden gelebiliyorsunuz. Anlatım bozuklukları ise görmezden gelinecek gibi değil. İki örnek koyuyorum aşağıya. 
           "Herhangi bir şans eseri bizim yollarımız asla çakışmaz." 
"O bir Fransız halk şarkısı söylüyordu ancak bir dakika önce yüksek sesle gerçek bir ilahi söylüyordu , öyle ki Daniel ayak parmağı ile ritim bile tutmuştu." 
  Serinin diğer kitapların çevirmenler farklı. Neredeyse her kitabı ayrı biri çevirmiş. Diğer kitapların çevirileri hakkında bir şey söyleyemem ancak Aşkta Yalan Olmaz'ın ki o kadar iyi değildi. 
    Kitabın sonu güzeldi. Yine de seriye devam etmem için yeterli değildi. Bir daha Samantha Grace okur muyum , bilmiyorum. Okumam herhalde. 




Puanım : 2/5

2 yorum:

  1. Mimlendin *-* http://snoopyninguncesi.blogspot.com.tr/2015/07/yaz-etkinligi.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim! En kısa zamanda cevaplandıracağım :)

      Sil

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI