YORUM : Gölge ve Kemik - Leigh Bardugo

   "Bekle!" diye sesimi yükselttim ama o çoktan arkasını dönmüştü. Kolunu tuttum, bizi izleyenlerden gelen şaşkınlık dolu seslere aldırış etmedim. "Bir yanlışlık olmalı. Ben... düşündüğünüz gibi..." Yavaşça bana dönüp kolunu tutan elime ters ters bakınca sustum. Elimi çektim ama öyle hemen geri adım atmayacaktım. "Ben düşündüğünüz kişi değilim," diye fısıldadım çaresizce.
  Karanlıklar Efendisi biraz daha yakınıma geldi, sadece benim duyabileceğim bir sesle, "Kim olduğunu bildiğini hiç sanmıyorum!" dedi.
Orijinal Adı : Shadow and Bone
Seri Sıralaması : Grisha Serisi #1
Goodreads Puanı : 4.07 (110,835 oylama)
Sayfa Sayısı : 384 sayfa
Yayınevi : Martı Yayınları 
Etiket Fiyatı : 20 tl
***
  Alina Starkov dünyaya gözlerini Ravka'da bir yetim olarak açmıştır. Belli bir yaşa kadar yetimhane de kalmıştır ancak yeteneğini anlamak için kraliyetten insanlar geldiğinde yetimhaneden ayrılmak zorunda kalır. O ve en yakın arkadaşı Malyen , 1. Orduda göreve başlarlar. Malyen izci , Alina ise haritacı olur. 
  1. Ordu kraliyet için ön saflarda savaşan değersiz askerlerden oluşmaktadır. Bu yüzden Alina ve Malyen hayatta kalmak için ellerinden geleni yapmak zorundadırlar. 

  Kitabı anlayabilmek için birkaç şey bilmek gerekiyor çünkü yazar arka kapakta veya ilk sayfalarda bize hiçbir şey anlatmıyor. Sanırım biraz gizemli takılmaya çalışmış çünkü 100 sayfa kadar okuyunca ancak nasıl bir dünya kurgulandığını anlıyorsunuz. 
  Gerçek Deniz'in (The True Sea) sağında üç devlet bir arada yaşamaktadır. Bunlar Ravka , Shu Han ve Fjerda'dır. Ravka'nın askerleri iki orduya ayrılır. 1. Ordu normal insanlardan oluşan bir ordudur ama Kral'ın 2. Ordusunun büyü gücü vardır. 2. Ordu Grisha adı verilen askerlerden oluşur.  Shu Han büyü gücü olan bu insanlara -'ruhsuz' olduğu gerekçesiyle- düşmandır. Fjerda ise bu büyü gücünü ele geçirmek ister. 
  Ancak bu üç ülkeninde başa çıkamadığı bir yer vardır : Karanlıklar Diyarı (The Unsea). Karanlıklar Diyarı , 20 cm ötesini göremeyeceğiniz kadar sisli bir yerdir. Ancak buraya geçilmesi zor kılan şey sis değil , volcralardır. Volcralar , insan eti ile beslenen, uçabilen ama kör olan yaratıklardır. 
  Birde Karanlıklar Efendisi var tabi...Spoiler olmaması adına bir şey söylemek istemiyorum. Sadece Ravka'da Kral'dan sonra en yetkili kişi olduğunu bilin :)
  Kitaba bayıldım. Özellikle yazarın kurguladığı dünya çok karışık ve güzeldi. Çoğu kişi Ravka , Rusya'ya benzediği için yakınmış ama bence zaten yazarın amacı buydu. Yani tüm o isimlerden , içkilerden çok kolay anlaşılıyordu bu. 
  Kitabın kapağına vuruldum zaten...Serinin tüm kitaplarının kapakları çok güzel ve uyumlu. Yayınevi de orijinal kapakla çıkarttığı için özellikle teşekkür ederim! 
  Kitabın sonu beni şaşırttı. Şu sıralar tüm kitapların sonunu tahmin ettiğim için Gölge ve Kemik'in bu konuda yeri bende ayrı olacak.
  
  
   Fantastik severlerin hepsine gözü kapalı önerebileceğim bir kitap oldu. Serinin diğer kitaplarını da okumaya başladım. Umarım hepsi ilk kitap gibidir ve beni hayal kırıklığına uğratmaz. 


Puanım : 5/5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI