YORUM : Asla Yapma - Koethi Zan

  Kaçarak kurtulamazsın!
  Gözleri bağlı ben... Zincire vurulmuş benç... Köşede, ellerim arkadan kelepçelenmiş, bir sandalyeye bağlı, dilime bir cerrah iğnesi batırılırken ben...Tutsaklık insana bir şeyler yapar. Ne kadar aşağılık bir hayvan olabileceğinizi gösterir. Hayatta kalmak ve bir gün öncesine göre daha az acı çekmek için nasıl da her şeyi yapabileceğinizi gösterir...
  Çocukluk arkadaşları Sarah ve Jennifer için dünyayı güvenli kılmanın tek bir yolu vardır. "Asla yapılmayacaklar listesi" oluşturmak ve bu listeye sonuna kadar uymak. Uçak kazaları, doğal afetler, hastalıklar, tecavüz... Hepsinden kaçınmanın mümkün olduğuna inanırlar. Üniversiteye başladıklarında odalarının başköşesine asarlar listeyi. Ama bir gün listenin önemli bir kuralını ihlal ederler. Sarah kendine geldiğinde bir mahzendedir, çırılçıplak soyulmuş ve ayak bileğinden duvara zincirlenmiştir. Ve yalnız değildir. Orada bir deri bir kemik, çıplak, yanındaki duvara zincirli iki kız daha vardır, ama Jennifer ortalarda yoktur. Ve onları kaçırıp bu mahzene kilitleyen adam acı verme yöntemleri konusunda çok "rafine" ve incelikli tekniklere sahiptir!
  Koethi Zan'ın hakları 20 ülkeye satılan, CBS tarafından filme çekilecek olan romanı Asla Yapma bir sayfadan diğerine soluğunuzu tutarak geçeceğiniz müthiş bir psikolojik gerilim romanı. Okurken tıpkı başkahramanın kendisi gibi, rahatsız edici bir fikre, suçun felsefesi üzerine bugüne dek söylenmiş en kafa karıştırıcı o cümleye tosladığınızı hissedeceğiniz bir kitap: Kurban her zaman suçludur!
Orijinal Adı : The Never List
Seri Sıralaması : Herhangi bir seriye ait değil.
Goodreads Puanı : 3.6 (10,638 oylama)
Sayfa Sayısı : 324 sayfa
Yayınevi : Doğan Kitap
Etiket Fiyatı : 27 tl
***
  Sarah ve Jessica çocukluktan beri arkadaşlar. Ancak başlarına gelen bir kaza sonucu psikolojileri alt üst oluyor ve paranoyak hale geliyorlar.Kazaların,kaçırılmaların vs. kurbanın suçu olduğuna karar verip "Asla Yapılmayacaklar" diye uzun mu uzun bir liste oluşturuyorlar. Bu liste o kadar kabarık ki bir süre sonra hayatları kısıtlanıyor. 
  Bu durumdan sıkılan Sarah listeye tamamen aykırı bir hareket yapıyor. Jessica'yı da ikna ederek partiye gidiyor. 
   Parti sorunsuz geçse de partiden sonra kiraladıkları araca binince bir terslik olduğunu anlıyorlar. Ne yapsalar da arabadan çıkamıyorlar ve ertesi gün kendilerini yeraltında bir mahzende buluyorlar. Elleri duvara zincirle bağlı ve işkenceye uğramış bir şekilde...

  Herkese merhaba! Bu zamanlar pek tarzım olmayan kitapları okumaya devam ediyorum. Asla Yapma da onlardan biri. Gerilim tarzını sevmesem de kitap bana kendini okuttu. Zaten içerisindeki gizem sizi sayfalar boyunca sürüklüyor. Akıcı bir yanı var.
  Yine de kitaba birkaç eleştiri yapmak istiyorum. Öncelikle tanıtım reklamlarında abartıldığı gibi "sizi uykusuz bırakacak" bir kitap değil. Geçtim uykusuz bırakmayı kitap sizi korkutmuyor bile. Zaten yazar işkence kısımlarını doğru düzgün anlatmıyor bile. Kitapta kaçıran adamın kızlara yaptığı işkenceye dair toplasak bir sayfa falan yazı vardır. Daha çok kahramanların , kaçıran adamı hapse attırmaya çalışmalarını okuyoruz. Ki bu da kitabı psikolojik/gerim tarzından ziyade aksiyon/polisiye kategorisine sokuyor. 
  Aşırı abartılmış tanıtım reklamlarını bir kenara bırakırsak , sonunun da beni şaşırtmadığını söyleyebilirim. Kitap çok güzel başlıyor , karakterlerin sıkıntılarını sizde hissediyorsunuz. Ortalara doğru birçok karakter kitaba dahil oluyor. Sonunda da gizem açığa çıkıyor. Ancak okuyucuların çoğunun tahmin edebileceği bir sonu var. 
  Yanlış anlaşılmaları önlemek için kısa bir özet yapayım ; kitap güzel ama abartıldığı kadar değil. Fiyatı da fazla geldi bana. Kitap basım kalitesi ortalama-ciltli bile değil- , içi desek  iyi ama şahane değil. Neden bu kadar yüksek bir fiyat konulmuş şaşırdım. Kalite/fiyat oranını pek tutturamamışlar. 
  
  Kısacası , gerilim/polisiye sevenler için hoş bir kitap olabilir. Ancak olayların gidişini tahmin etmek çantada keklik olacak sizin için. Konu hoşunuza gittiyse bir şans verin ancak reklamlarına aldanıp almaya kalkmayın hayal kırıklığına uğrarsınız. 

Puanım : 3/5

1 yorum:

  1. D&R kampanyasından 5 TL'ye yaklaşık üç sene önce almıştım bu kitabı ve ben çok sevmiştim. Fiyat performans açısından bana güzel gelmişti. :)

    YanıtlaSil

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI