Birazcık da kapaklardan konuşalım.

 Eveet , kitap yorumlamaya birazcık ara verip kapakları yorumlayayım dedim :) 
 Bazen öyle kapaklar oluyor ki kitabı elime alıp inlemeye bile üşeniyorum , bazen de tam tersi bir durum söz konusu. Kapağı harika diye aldığım bir sürü kitap fos çıkıyor. Yani kapak benim için bayağı önemli etken.


#1 Kitabın Karakterleri Kapakta : En nefret ettiğim kapaklar , üzerinde yüzü açık seçik gözüken kitap karakterlerinin bulunduğu kapaklardır. Benim hayal gücüm zaten çalışıyor neden oraya bir insan evladı koyma zahmetine giriyorsun ki yayınevciğim ? 
  Hele kitapta esmer olarak tanıtılan bir karakterin kapaktaki halinin sarışın-mavi gözlü olması tam bir fiyasko! Bu duruma gülsem mi ağlasam mı bilemiyorum.  Kapak tasarımı yapan kişi ya kitabı hiç okumuyor ya da kör(!). İşte birkaç örnek : 







 Buradaki kitapların hepsi harika ama keşke  kapaklar böyle olmasaydı.

#2 Ünlüler Kapakta : Başlıktan da anlaşılacağı gibi güzelim kitapların kapaklarına -genelde- pop müzikle uğraşan insanları koyuyorlar. Sanırım bu manken işleriyle falan uğraşmak istemedikleri için  Google'dan arattıkları resimleri baskıya yolluyorlar. Artık o ünlülerin de kendilerine ait biyografi kitapları var , sanki onlardan birini okuyormuş gibi hissediyorum kendimi. İşte birkaç örnek ; 



#3 Kapak Dediğin : Kalın olmalı :) İşte şimdi de en sevdiğim kapaklardan birkaç örnek ;



Bu kapaklara ölünür *-* 







                      

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI