YORUM : Umutsuz - Colleen Hoover



Lise son sınıf öğrencisi olan Sky çapkınlığı kendi şanıyla yarışan Dean Holder'la tanışır. İlk karşılaştıkları andan itibaren Holder onu hem korkutur hem de cezbeder. Ona dair bir şeyler, Sky'ın derinlere gömmek için çok uğraştığı sıkıntılı geçmişine ait anılarını ateşler. Sky ondan uzak durmaya kararlı olsa da Holder'ın kararlı tutumu ve esrarengiz gülümsemesi savunmasını yerle bir edip aralarındaki bağın güçlenmesini sağlar. Ama gizemli Holder'ın sakladığı sırlar vardır, bu sırlar ortaya çıkar çıkmaz Sky sonsuza kadar değişir ve güven duygusu gerçekler karşısında yenilgiye uğrar.Sky ve Holder ancak çıplak gerçeklerle cesurca yüzleşerek yaralarını iyileştirebilecek ve sınır tanımadan yaşayıp birbirlerini sevebileceklerdir. Umutsuz nefesinizi kesecek, merakınızı uyandıracak size ilk aşkınızı hatırlatacak bir roman.

Sayfa Sayısı : 429 sayfa
Orjinal Adı : Hopeless
Goodreads Puanı : 4.42 (128,688 oylama)
Yayınevi : Epsilon Yayınevi 
Etiket Fiyatı : 22 tl

***
  Sky , beş yaşında evlatlık verilmiştir. Teknolojiden nefret eden annesi Karen, Sky'a lise sona kadar evde eğitim verir. Ne cep telefonu ne bilgisayarı ne televizyonu vardır. 
    En yakın arkadaşı Six sayesinde son senesini bir devlet okulunda geçirmek ister. Ancak lise hayatı sandığından çok farklıdır. Daha ilk zamanlarında dışlanır ve hakarete uğrar. Markette karşılaştığı yakışıklı çocuk ise Sky'ın hayatını tamamen değiştirecektir. 
   Dean Holder , herkesin adını bildiği ancak kimsenin yanına yaklaşamadığı , öfke sorunları olan biridir. Sürekli değişen ruh hali başta Sky'ı ürkütse de kısa zamanda arkadaş olurlar. Ancak hem Sky'ın hem Holder'ın geçmişte yaşadıkları söz konusu olduğunda bu ince arkadaşlık çizgisi geçilecektir. 


“ Eğer gerçekten beni öpmek istiyorsan, neden öpmüyorsun?” Kız arkadaş kelimesini içeren bir cevap vermesinden korkuyordum.Yüzümü iki elinin arasına alıp yukarı doğru kaldırdı... 'Çünkü' diye fısıldadı. 'Hissetmemenden korkuyorum.' "
   Yazarın kurgusu , anlatımı , oluşturduğu komik ve bir o kadar da zeki diyaloglar yüzünden kitabı elimden bırakamadım. Dean ve Sky düşünülerek oluşturulmuş , gerçekçi karakterlerdi. Kitap son sayfasına kadar hızını kesmeden devam ediyor ve yazar çok güzel bir yerde bitiriyor. 


  Kitap adı ile çok uyumlu. "Umutsuz" kelimesinden başka bir isim konamazdı diye düşünüyorum. Holder ve Sky o kadar sorunlu kişiler ki -geçmişleri yüzünden- başlarına gelen olayları nasıl atlattıkları ile ilgili en ufak bir fikrim yok. Aynısı benim başıma gelse o kadar kolay atlatamazdım diye düşünüyorum. 
  Kitabı -genç yetişkin türünü sevmeseniz bile- herkese öneriyorum. Bu kadar geç okuduğum için pişmanım zaten. Herkes o kadar överken aklım neredeydi bilmiyorum :)

 Puanım : 5/5


8 yorum:

  1. Ah bu kitap.. Bu kitap benim için gerçekten bambaşka. Okuduğum en en en iyilerden, türünün en iyisi belki de. Yazara aşık olmamı sağlayan kitaptı. Geç de olsa okumana çok sevindim, herkes okumalı bu kitabı. Keşke daha uzun olsaymış diyorum ben. Gerçekten etkisi kolay geçmiyor. Yorum da çok güzel olmuş, gife bayıldım. :) Benim bloguma da beklerim bu arada! ortaboypopcorn.blogspot.com.tr :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke bu kadar geç okumasaydım diyorum :D Herkesin dediği gibi ağlamadım ancak cidden hüzünlendirdi beni :( Kitap daha uzun olsaydı sonuna dayanabilir miydim bilemiyorum :D
      En kısa zamanda blogunu gezmeyi isterim ben de ^^

      Sil
  2. Umutsuz.. Gerçekten muhteşem bir kitaptı. Okuyup da beğenmeyen çıkmadı sanırım henüz :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cidden ben de hiç rastlamadım :) Ama beğenilmeyecek bir kitap değil sonuçta :D

      Sil
  3. Öncelikle kitabın arka kapak yazısına baktığınızda klişe bir konu olduğundan dolayı, orta halli bir kitaptır gibisinden düşünüyorsunuz. Ama okumaya başladıkça o cümleler içinize öylesine işliyor ki.. Daha çok okumak, onları tanımak, hikayeleri ile ilgili her şeyi öğrenmek istiyorsunuz. Şimdiyse ön yargı ile okuduğum bu kitap en en en sevdiklerimden biri oldu. Beni hem güldüren hemde ağlatan bu kitabı artık tüm arkadaşlarıma öneriyorum. Ayrıca zaman kaybetmeden Yeni Bir Umut kitabını okumanızı da öneririm. Cümle olarak Umutsuz 'un birebir kopyası değil, o açıdan okuması çok keyifli ve ilk kitabın aksine yeni şeyler de öğreniyorsunuz. Benim için 2.kitap daha güzel çünkü Dean Holder 'ın kafasından geçenleri okuyoruz. Ayrıca Umutsuz 'dan çok çok daha duygusaldı. Kitabı okurken 1 rulo kağıt havluyu bitirmiştim, gerisini siz düşünün artık. :) Bir de Colleen Hoover 'ın Ugly Love ve Slammed serinindeki kitaplarını da okudum. Onları da tavsiye ederim. Hepsi de çok güzeldi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten o arka kapak yazısı insanı kitaptan soğutuyor. İlk okuduğumda vasat bir young adult sanmıştım :) Ne yazık ki bu yüzden ben de kitaba bir ön yargı ile başladım. 2. kitabı da beğendiklerini biliyorum , en kısa zamanda onu da almayı düşünüyorum :) Slammed serisini hiç duymamıştım ancak artık Colleen alışveriş listesi yazsa bile okurum :D

      Sil
  4. Slammed kitabini Epsilon yayinevi Carpilma adiyla ve orj kapakla alakasi olmayan birseyle piyasa surduler. Gonul isterdi ki once Ugly Love basilsin ama bu da guzeldi. Begendigim icin merakima ve heyecanima yenik dusup serinin diger 2 kitabini da ingilizce ekitap olarak okudum. Su an ise yine Colleen'in Maybe Someday kitabini yine ebook olarak orj dilinde okuyorum. Bu bitince de Maybe Not 'i okunayi dusunuyorum. Ozetle senin gibi bende yazara feci sardim. Ne yazsa gozum kapali alir okurum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı yazarlar insanı kendine bağımlı ediyor gerçekten de :D Colleen de beni kendisine tiryaki eden yazarlardan :) Çarpılma'yı duymuştum ancak hakkında yorumları henüz okuyamadım. Maybe Someday ile Ugly Love da çevrilse hatta orjinal kapakla çıksa müthiş olur :D

      Sil

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI