YORUM : Her Şeyi Allah'tan İste - Gazanfer Sanlıtop

    Nice kere, bir şey istersin verilmez; fakat hemencecik yahut bir zaman sonra ondan daha hayırlısı verilir, ondan hayırlısı verilmek üzere o verilmez, geciktirilir. Nice şeyler vardır ki sen istersin onu; fakat verilse zarar görürsün. Şu halde güzelliği sende kalacak şey istemelisin.
İstek, bir şeye karşı içten gelen yönelme duygusudur; arzudur, dilektir, rağbettir, meyletmektir. O duygunun gerçeğe dönüşmesini sözle ya da gönül diliyle belirlemektir. Ötesi elimizde değildir, Yüce Allah'a kalmıştır.
Mademki Yüce Allah her vesileyle "İsteyin!" diyor; bizlere düşen O'ndan istemek ve ümitle beklemektir.


Orijinal Adı : Her Şeyi Allah'tan İstemek
Seri Sıralaması : Aşkla Dokun Hayata 
Goodreads Puanı : ----
Sayfa Sayısı : 216 sayfa 
Yayınevi : Hayat Yayın Grubu 
Etiket Fiyatı : 15 tl 


Hayat Yayınları,  “Aşkla Dokun Hayata” serisi kitapları ile okuyucularını aşkın ayrılıktan kavuşmaya, hüzünden coşkuya kadar tüm duygularını taşıyan bir yolculuğa çıkarıyor.
Hayat Yayınları’nın, Aşkın tüm renklerini kapsayan "Aşkla Dokun Hayata”  serisinin kitapları ''Aşk-ı lal'' - ''Elifname'' - ''Herşeyi Allahtan İste'' - ''Aşk-ı Leyla'' - "Bana Aşkımızı Anlat” – “Aşk-ı Rana" “Yalnızca Rabbine Yönel” ve "Gülsima Ağlama Ne Olursun" çıktı. Ben şimdilik 2 tanesini okudum.
Aşk, insanoğlunun kalbinde hala şarkılarını söylemeye devam ediyor.  Siz de Hayata Aşkla Dokunmaya Var mısınız?

***

   İstemenin öneminin farkında mıyız ? Ya da ne sıklıkla dua ediyoruz ? Kitap , bu soruların ve daha fazlasının cevaplarını veriyor bize. 


  
   Kitapta belirli bir kurgu yok. Karakterler , zaman ve mekan da yok. Daha çok kısa kısa düşünce yazıları var. Her bir yazı da farklı bir konu işlenmiş. Örneğin birinde 'Neden dua etme ihtiyacı duyarız?' sorusunu yanıtlarken başka bir bölümde 'Dua ederken nasıl bir dil kullanmalıyız?' sorusuna cevap veriyor. Kitap sizi sıkmıyor aksine sıkıntılı bir anınızda okursanız rahatlatır diyebilirim. 

    Kitap , akrostiş şiirle başlıyor ancak devamında çok şiir yok. Bu kitabı daha da beğenmemi sağladı çünkü daha önce de dediğim gibi şiir okumayı sevmiyorum. Aşk-ı Leyla'da şiir sayısı fazlaydı. Okurken sıkıntı çektim , şiirlerin olduğu sayfaları bazen atladım. Neyse ki Her Şeyi Allah'tan İste nesir ağırlıklıydı. Yazarın akıcı bir dili var. Sayfa sayısı da az olduğundan kitabı çabucak okudum. Aşk-ı Leyla'ya göre daha nesnel bir anlatımı vardı. Yani hafif bir bilimsel metin havası sezdim çoğu sayfada. 

   İçinizde nedensiz bir sıkıntı hissediyorsanız kitap size bire bir gelebilir. Benim için okunabilir bir eserdi. Yazarın diğer kitaplarına da bir şans vermek isterim :)






Puanım : 3/5


2 yorum:

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI