YORUM : Ürperti - Maggie Stiefvater

   Gözlerimi açtım, sadece Grace ve ben vardık, artık ondan ve benden başka hiçbir yerde hiçbir şey yoktu. Sanki öpücüğümü ve beni içinde tutmak istermişçesine dudaklarını birbirine bastırıyor, avcumdaki bir kuş kadar kırılgan bu anı tutuyordu.
   Grace senelerce evinin arkasındaki ormanda yaşayan kurtları seyretmiştir. Aralarından bir tanesi, sarı gözlü olan -onun kurdu- ise bakışlarına hep karşılık vermiştir. Birbirlerine tanıdık gelseler de Grace sebebini bilmemektedir.
   Sam ikili bir hayat sürdürmektedir. Kurtken, sevdiği kızın sessiz bakışları altında yaşamaktadır. Fakat her sene kısa bir süreliğine tekrar insan olmasına rağmen Grace'le konuşmaya cesaret edememiştir… Şimdiye kadar.
Grace ve Sam için sevgi, adını koyamadıkları bir his olmuştur. Ancak bir kez dile getirildiğinde görmezden gelinemez bir hal alacaktır. Sam insan formunda kalmaya çabalamalı, Grace ise onu yanında tutmaya çalışmalıdır. Fakat bunun için geçmişin yaralarına, şimdiki zamanın kırılganlığına ve geleceğin imkânsızlığına göğüs germek zorunda kalacaklardır...
Orijinal Adı : Shiver
Seri Sıralaması : The Wolves of Mercy Falls #1
Goodreads Puanı : 3.78 (381,387 oylama)
Sayfa Sayısı : 400 sayfa
Yayınevi : Pegasus Yayınları
Etiket Fiyatı : 29,90 tl 
***
   Grace, 6 sene önce evinin yanındaki ormanda kurtlar tarafından saldırıya uğrar. Ancak kurtlardan bir tanesi Grace'i kurtarır ve o günden sonra o kurt zaman zaman Grace'in camının altına gelir. 
   Ancak Grace'in bilmediği bir şey vardır. Ormandaki kurtlar , havalar ısınınca insan hallerine geri dönerler. Onun kurdu da aslında Sam adında bir çocuktur. 
   Grace, en sevdiği kurdun insan olduğunu öğrendikten sonra mutlu bir hayat süreceğini düşünür ancak her şey göründüğü kadar basit değildir. 
Serinin tüm kitapları ülkemizde Ürperti,Beklenti ve Ebedi adıyla çıktı.
  Herkese merhaba! Fantastik bir üçlemenin ilk kitabı ile karşınızdayım. Bu seferki kitabımız kurt adamlar dünyasından ancak bu kurt adamlar diğerlerinden biraz farklı. Mesela her dolunayda dönüşme gibi bir durumları yok. İstedikleri zaman insan da olamıyorlar. Tamamen ısıya bağlı dönüşüyorlar. Hava soğuduğu anda her an kurt adama dönüşebilirler. Birde bunların sonsuza kadar dönüşme hakkı yok. Birkaç yıl sonra tamamen kurt oluyorlar ve insan bellekleri yavaş yavaş siliniyor. Yazar "klasik kurt adamları" biraz değiştirmiş. 
  Öncelikle kitabın en büyük eksisinden bahsetmek istiyorum. Kitapta heyecan verici olay sayısı bir elin parmaklarını geçmiyor ve kitabın acayip depresif bir havası var. Ne olursa olsun karakterlerin sonu mutlu bitmeyecek gibi hissediyorsunuz. Depresif havasının yanında olay olmaması da kitabın üzerine tuz biber ekiyor. Ben ilk sayfalarda dram kitabı okuyormuşum gibi geldi ve bu durum beni boğdu. Sonra yazar yavaş yavaş toparlıyor ve kitap akıcı hala geliyor. 
   Karakterlere çok bağlanamadım diyebilirim. Çünkü aralarındaki aşk çok havada kaldı. Kız aşık olmuş ama neden aşık olmuş mesela? Neyini sevmiş? Yazar biraz daha açıklayabilirdi. Tamam bir geçmişleri var ama pat diye de ilişki başlamamalı. 
   Kitabın sonu güzeldi ama serinin ikinci kitabını merak etsem de büyük ihtimalle okumayacağım. Çünkü ikinci kitapta da çok olay olmadığını duydum. Yazar kitaplarında biraz daha fazla olaya yer vermeli. Özellikle fantastik kitapların içinde mutlaka aksiyon olunca Ürperti'de bir bocaladım. 
   Yine de kitaba kötü diyemem. Yukarıda kötü özelliklerini saydım sadece. Siz melankolik havası olan kitapları seviyorsanız bu kitabı da sevebilirsiniz ama bana hitap etmiyor. Durgun kitapları bitirmekte zorlanıyorum. 

  Kısacası ; aksiyon dolu , neşeli fantastik kitaplardan bıktım diyorsanız Ürperti güzel bir seçim olabilir. Ama benim gibi olaysız kitapları okumakta zorlanıyorsanız uzak durun derim. 

Puanım : 3/5
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI